وزنه‌برداری قهرمانی آسیا| باقری: رکوردشکنی‌های حسینی ادامه دار خواهد بود

9:13 - 23 مهر 1401
کد خبر: ۴۴۷۴۹۶۰
مدیر تیم‌های ملی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: توانایی سیده‌الهام حسینی خیلی بیشتر از این است و در آینده باید این توانایی بهتر و بیشتر نمود پیدا کند.

خبرگزاری میزان - کوروش باقری بعد از کسب مدال تاریخی سیده‌الهام حسینی که اولین مدال طلای بانوان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود، در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، اظهارداشت: حسینی پیش از این هم عنوان‌های تاریخ‌ساز دیگری در رقابت‌های بین‌المللی به دست آورده و از او انتظار داریم این اولین‌ها در مسابقات جهانی و المپیک هم ادامه داشته باشد.

مدیر فنی تیم‌های ملی درباره ارزیابی عملکرد تیم بانوان در مسابقات آسیایی بحرین عنوان کرد: تمرکز و هدف ما ارتقای رکورد اعضای تیم ملی بود که به خوبی از پس آن برآمدند. پوپک بسامی دسته وزنی‌اش را تغییر داده و در 59 حضور پیدا کرد. به نسبت یک ماه قبل در قونیه 5 کیلوگرم افزایش رکورد داشت. فاطمه کشاورز در مسابقه قبلی در دسته 59 کیلو وزنه زدند و اینجا در دسته 64 که خیلی افزایش وزن نداشت و صرفاً کاهش وزن نداشت اما 5 کیلوگرم افزایش رکورد داشت. تمرکز ما روی افزایش رکوردها بود اما باید بپذیریم که کاهش فاصله وزنه‌برداری ایران با آسیا حداقل به یک سال و نیم تا دو سال زمان و برنامه‌ریزی مدون و دقیق و حمایت فدراسیون نیاز دارد.

وی افزود: در دسته 71 کیلو فروغ یونسی تنها وزنه‌بردار گروه B بود و 5 حرکت صحیح داشت که نکته مهمی است و به نسبت مسابقات قبلی 13 کیلو افزایش رکورد داشت. اینها افرادی هستند که می توانند در آینده بدرخشند. الهه رزاقی 90 کیلوگرم یکضرب و 111 کیلوگرم دوضرب زد که 11 کیلو افزایش رکورد نسبت به مسابقات قبلی داشته است. به اعتقاد من خیلی خوب کار کرد و بهتر از این هم می تواند باشد.

مدیر فنی تیم‌های ملی اضافه کرد: در دسته 76 کیلو ابریشم ارجمندخواه، پوپک بسامی و سیده‌الهام حسینی در بازی‌های کشورهای اسلامی دچار کرونا شده بودند و یکی دو هفته اول اردو خیلی اذیت شدند. اثر بیماری روی ارجمندخواه بیشتر بود. تنها وزنه‌برداری بود که نسبت به قونیه رکوردهای کمتری ثبت کرد اما آمادگی بدنی بالاتری داشت. وزنه 115 کیلوگرم را مهار کرد و داوران سخت‌گیری بی مورد داشتند و گرنه حرکت او کاملا صحیح بود.

باقری خاطرنشان کرد: در 81 کیلو سید‌ه‌الهام حسینی یک کار فوق العاده انجام داد. 3 مدال خیلی قشنگ را گرفت که مدال‌های فوق‌العاده ارزشمندی است و رکوردهایش هم نسبت به قونیه 4 کیلو افزایش داشت. اما توانایی حسینی خیلی بیشتر از این است و در آینده باید این توانایی بهتر و بیشتر نمود پیدا کند. در وزن آخر فاطمه یوسفی را داریم که آسیب دیدگی پا را پشت سر گذاشته و من خیلی امیدوار هستم که وزنه‌های قابل قبولی را بتواند مهار کند. در نهایت به جامعه وزنه‌برداری بانوان تبریک می گویم که اولین مدال آسیایی آن هم از جنس طلا به دست آمد. ما الان یک مدال آسیایی داریم که بسیار ارزشمند است و می‌تواند هدف را به خیلی از بانوان ما نشان دهد و به عنوان الگو به وی نگاه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *